Çerez Örnek
canlı destek

Programın amacı ve çıktıları

PROGRAM AMACI VE ÇIKTILARI

Bu eğitim programının amacı temel bilim, mühendislik ve tarım alanındaki güncel bilgi ve birikimlerini kullanarak, Bitki koruma alanındaki problemleri tanıyabilme, verileri analiz edebilme, yorumlayabilme ve kanıta dayalı çözme becerisine sahip, tarımsal alanlarda sıkça görülen hastalık etmenleri, zararlılar, yabancıotlar ve yararlı organizmaları genel olarak mikroskobik ve makroskobik yöntemlerle tanıyabilen, yaygınlık durumları ile zarar/yarar düzeylerini saptayabilen, bitki koruma problemlerinin çözümüne yönelik teknik olarak tanımlanmış mevcut önerileri sürdürülebilir tarım, çevre ve insan sağlığı ile gıda güvenliğini göz önünde tutarak yürütebilme yetkinliğinde olan ve tüm bunları bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde kuramsal ve/veya tasarımlar halinde uygulamalara bireysel olarak ve/veya ekip üyesi olarak yansıtabilen ziraat mühendisleri yetiştirmektir.

 

1

Temel bilim, bilişim, matematik ve mühendislik bilimleri ile ziraat mühendisliği uygulamalarının bağlantısını güncel bilgi ve birikimleri kullanarak kurabilme

2

Başta bitki koruma alanındakiler olmak üzere tarım alanındaki problemleri çağdaş teknikler kullanarak tanıyabilme, verileri analiz edebilme, yorumlayabilme ve kanıta dayalı çözüm yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi

3

Tarımsal alanlarda sıkça görülen hastalık etmenleri, zararlılar, yabancıotlar ve yararlı organizmaları genel olarak mikroskobik ve makroskobik yöntemlerle tanıyabilme, yaygınlık durumları ile zarar/yarar düzeylerini saptayabilme, bitki koruma problemlerinin çözümüne yönelik teknik olarak tanımlanmış mevcut önerileri sürdürülebilir tarım, çevre ve insan sağlığı ile gıda güvenliğini göz önünde tutarak yürütebilme

4

Alanında ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim ve teknolojiyi izleyerek kendini geliştirebilme, araştırma teknikleri, mesleki etik, toplumsal, çevresel ve ekonomik etkiler konusunda bilinç sahibi olabilme

5

Alanında bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde kuramsal ve/veya tasarımlar halinde uygulamaları bireysel olarak ve/veya ekip üyesi olarak yapabilme, gerektiğinde bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisine sahip olma, fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme

6

Alanındaki mevcut rapor ve verileri anlama, Türkçe yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma becerisi ile etkili rapor hazırlayabilme, etkili sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alıp verebilme becerisi

 

Güncelleme tarihi: 06.07.2021


Ege Üniversitesi

EGE ÜNİVERSİTESİ