Eğitim Amaçları ve Çıktıları
Bölümümüzün Eğitim Amaçları;
Mezunların;
PEA1. Ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlarda görev üstlenmeleri ve yöneticilik yapmalarıdır.
PEA2. Lisansüstü eğitim almaları ve/veya üniversitelerde öğretim üyesi/elemanı olarak görev yapmalarıdır.
PEA3. Bitki Koruma alanında bireysel ve/veya ekip üyesi olarak ticari faaliyetlerini yürütmeleridir.
Program Çıktıları
1 | Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
2 | Ziraat Mühendisliği-Bitki Koruma alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme, çözme ve bu amaçla uygun modern araçları geliştirme, seçme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma ve uygulama becerisi. |
3 | Ziraat Mühendisliği-Bitki Koruma alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki olanaklar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
4 | Ziraat Mühendisliği-Bitki Koruma uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.. |
5 | Bitki koruma problemlerinin çözümüne yönelik teknik olarak tanımlanmış mevcut modern önerileri sürdürülebilir tarım, çevre ve insan sağlığı ile gıda güvenliğini göz önünde tutarak seçme ve kullanma becerisi ile birlikte karşılaşılan karmaşık problemlerin veya bu disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için laboratuvar ya da arazi deneme ve deneyleri tasarlama, yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
6 | Tarımsal alanlarda sıkça görülen hastalık etmenlerini, zararlıları, yabancı otları ve yararlı organizmaları genel olarak mikroskobik ve makroskobik yöntemlerle tanıyabilme, yaygınlık durumları ile zarar/yarar düzeylerini saptayabilme. |
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
8 | Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi. |
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
11 | Bitki Koruma alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
12 | Bitki Koruma uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |